رامین حیدری فاروقی

وبسایت رسمی

اینجا آفریقاست

توسعه یعنی کم کردن فاصله‌ها.
این مجموعه‌ی مستند به آسیب شناسی توسعه در کشورهای آفریقایی می‌پردازد و رابطه‌ی متقابل بین اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در مسیر توسعه بررسی می‌کند.
«اینجا آفریقاست» معتقد است توسعه ارتباط مستقیم با اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت دارد که باید به شكلي همگن در همه‌ي بخش‌هاي جامعه صورت پذيرد.
داستان اين مستند از اين قرار است كه يك زنِ پژوهشگر ايراني به آفريقا سفر مي‌كند و سعي مي‌كند براي فهمِ بيشتر مفهوم توسعه در آفريقا به همه جا سر بزند؛ از مدارس مناطق محروم اطراف ژوهانسبورگ در آفريقاي جنوبي گرفته تا مدارس پيشرفته‌ی چندمليتي، دانشگاه‌‌ها، بانك‌ها، مراكز بيمه، كارخانه‌ها، بخش كشاورزي، پارلمان، گالري‌ها، موزه‌ها و مراكز فرهنگي كشورهاي مختلف آفريقايي.
كار توسعه كم كردن فاصله‌هاست؛ ميان دارا و ندار، زن و مرد، دور و نزديك.
«اينجا آفريقاست» سعي مي‌كند تصويري متفاوت از آفريقا ارائه كند. تصويري اميدبخش در آنجا كه تدبير و قانون و كوشش باعث توسعه شده‌اند.
این برنامه مي‌كوشد با نمايش بخش‌هاي توسعه‌يافته‌ي گوناگون در آفريقا، تصاويري جز صحنه‌های گرسنگان آفريقا و حيات وحش این سرزمین را به دانشِ پیش‌زمینه‌ایِ بيننده‌اش منتقل سازد؛ آفريقايي پر ظرفيت كه دعوت مي‌كند و لبخند مي‌زند.
بعد از نمايش اين اثر مستند در تلویزیون رسمی ایران، سرمايه‌گذاري ايرانيان در بخش‌هاي بازرگاني، صنعت گردشگري و مبادلات علمي و فرهنگي در آفريقا افزايشی قابل توجه یافت.
اين مجموعه در ۵۲ قسمت ۳۵ دقيقه‌اي در كشورهاي آفريقاي جنوبي، زيمبابوه، تانزانيا، جزيره‌ي خودمختار زنگبار و اتيوپي ساخته شده است.

تماشای مستند «اینجا آفریقاست» در آپارات

>> طراح، نويسنده و كارگردان: رامين حيدري فاروقي
>> بازيگر اصلي: رويا نونهال
>> تصوير: مسعود مسجدي
>> تدوين: اميرخسرو شاهوردي
>> صدابردار: بهرام حاجيان
>> تهيه كننده: رجبعلي جهان‌بين، رامين حيدري فاروقي